Julia Stankova |
Ἔτσι, ἡ φοβερὴ κρίση τοῦ Θεοῦ θά ’ναι βασικὰ αὐτοκρίση μας. Γι’ αὐτὸ μπορεῖ νὰ ρωτήσουμε: Πότε εἶπε ὁ Χριστὸς ὅτι «νῦν κρίσις ἔστὶ τοῦ κόσμου τούτου» (Ἰωάν. 12, 31), δηλαδὴ τώρα εἶναι ἡ κρίσις τοῦ κόσμου. Τὸ εἶπε ὅταν προσέφερε στὸν Σταυρὸ τὴν πιὸ μεγάλη θυσία, ὅταν ἔδειξε τὴν πιὸ μεγάλη ἀγάπη. Διότι τὸ εἶπε λίγο πρὶν ἀπὸ τὸν Σταυρό. […]
Ἔτσι μποροῦμε νὰ ἐξηγήσουμε γιατὶ ἐσώθη ὁ δεξιὸς ληστὴς καὶ ὁ ἀριστερὸς ὄχι. Καὶ οἱ δύο ἦταν ληστές, κακοῦργοι. Καλὰ ἔργα δὲν εἶχαν. Ἀντίθετα εἶχαν κακουργίες. Ἀλλὰ ὁ ἄνθρωπος δὲν μετριέται μόνο μὲ τὰ ἔργα του καὶ ὅσοι τὸ νομίζουν, εἴτε Χριστιανοὶ εἶναι εἴτε ἄθεοι, λάθος κάνουν. Βέβαια, τὰ ἔργα ἐκφράζουν τὸν ἄνθρωπο, δὲν τὸν ἐξαντλοῦν ὅμως. Γι’ αὐτὸ ὁ Θεός, ὅσο καὶ νὰ ἐκφράστηκε μὲ τὰ ἔργα Του, τὴν δημιουργία τοῦ κόσμου καὶ τὴν εὐεργεσία καὶ τὴν μόνιμη πρόνοιά Του, δὲν ἐξαντλεῖται σ’ αὐτὰ ὅσα καλὰ καὶ εὐεργετικὰ καὶ νά ’ναι, διότι ὁ ἴδιος εἶναι παραπάνω ἀπ’ ὅλα τὰ ἔργα Του. Φανερώνεται πλήρως μόνο στὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ. Αὐτὸς εἶναι τὸ μεγαλύτερο δῶρο τοῦ Θεοῦ στὸν κόσμο καὶ τὸν ἄνθρωπο. […]
Ἐπισκόπου Βανάτου Ἀθανασίου [Γιέφτιτς], Φῶς Ἱλαρόν, ἐκδ. Ἀκρίτας, Ἀθήνα 1991
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου