Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2025

ἄναρχη Βασιλεία



[…] ὅταν ὁ Ἰησοῦς εἶπε ὅτι ἡ βασιλεία του δὲν εἶναι ἀπὸ αὐτὸν τὸν κόσμο, δὲν κατανοήθηκε ἀπὸ τὸν Πιλάτο ἢ ἀπὸ τοὺς Ἑβραίους ἢ ἀπὸ τοὺς πρώτους ὁπαδούς του ὅτι μιλοῦσε γιὰ τὴ μετὰ θάνατον ζωὴ ἢ γιὰ κάποια ἀφηρημένη πνευματικὴ ἀλήθεια. Μὲ βάση τὴ θανατηφόρα ἀντίδραση στὸν Ἰησοῦ (καὶ τὶς πρῶτες ἀντιδράσεις στὸ κίνημα τοῦ Ἰησοῦ), ἡ «Βασιλεία τοῦ Θεοῦ» κατανοήθηκε ὡς πρόκληση γιὰ τὸν Καίσαρα καὶ τὴ βασιλεία του. Τὰ δύο βασίλειά τους συγκρούστηκαν. […]

Ἀλλὰ γιὰ νὰ τὸ φανταστοῦμε αὐτό, θὰ πρέπει νὰ ἀναγνωρίσουμε ὅτι βασιλεία τοῦ Ἰησοῦ δὲν εἶναι τὸ εἶδος ποὺ κρατᾶ κανεὶς μὲ μιὰ σιδερένια γροθιά. Ἀντίθετα, εἶναι μιὰ ἀβασίλευτη βασιλεία. Ἀνεξαρτήτως τῶν εἰκασιῶν μας γιὰ τὸν Θεό, δὲν εἶμαι σίγουρος ὅτι Θεὸς ἐνδιαφέρεται οὔτε γιὰ τὴν ἱεραρχία οὔτε γιὰ τὸν ἔλεγχο. Γιατὶ ἐκεῖ ποὺ Πρόεδρος τῶν Ἡνωμένων Πολιτειῶν ἐπιμένει στὴν αὔξηση στρατευμάτων, Ἰησοῦς καλεῖ τοὺς ἀνθρώπους νὰ ἀγαποῦν τοὺς ἐχθρούς τους. Ἐκεῖ ποὺ οἱ δικτάτορες ἐπιδιώκουν νὰ ἐξασφαλίσουν τὴ δική τους ἐξουσία καὶ τὸ κύρος, Ἰησοῦς ζητᾶ ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους νὰ ὑπηρετοῦν ἕνας τὸν ἄλλον καὶ νὰ θυσιάζουν τὴ ζωή τους γιὰ φίλους. Ἐπειδὴ Ἰησοῦς εἶναι (ὅπως πιστεύουν οἱ Χριστιανοί) πιὸ ἀληθινὴ ἀποκάλυψη τοῦ Θεοῦ, τότε καθορίζει γιὰ μᾶς πῶς μοιάζει βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Οἱ κοινωνικές, οἰκονομικές, πολιτικὲς καὶ θρησκευτικὲς ἀνατροπὲς μιᾶς τέτοιας ἀκυβερνησίας εἶναι σχεδὸν ἀτελείωτεςεἰρήνη ἀντὶ γιὰ πόλεμο, ἀπελευθέρωση ἀντὶ γιὰ ἐκμετάλλευση, θυσία ἀντὶ γιὰ ὑποταγή, ἔλεος ἀντὶ γιὰ ἐκδίκηση, φροντίδα γιὰ τοὺς εὐάλωτους ἀντὶ γιὰ προνόμια γιὰ τοὺς ἰσχυρούς, γενναιοδωρία ἀντὶ γιὰ ἀπληστία, ἀποδοχὴ ἀντὶ γιὰ ἀποκλεισμό.

Ἰησοῦς καλεῖ σὲ μιὰ ἀναρχία ἀγάπης. Μιὰ μὴ βασιλεία,  τῆς ὁποίας εἶναι ὁ μὴ βασιλιάς.

Mark Van Steenwyk, That Holy anarchist, Reflections on christianity and anarchism 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου